از نشئه بازی و دعوای خیابانی تا زندان و سینما و گرانترین بازیگر سینما شدن!

از نشئه بازی و دعوای خیابانی تا زندان و سینما و گرانترین بازیگر سینما شدن!

مجله معتبر «فوربس» که به شناسایی افراد ثروتمند و پردرآمد می پردازد امسال مارک والبرگ را با درآمدی معادل 68 میلیون دلار، پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان معرفی کرد. اما درباره مارک والبرگ چه می دانیم؟
به گزارش مجله معتبر «فوربس»، که در هر فصل به موفق ترین ها در عرصه های مختلف می پردازد و بر اساس آرا عمومی برگزیده ها را معرفی می کند این بار در فهرست بازیگران، مارک والبرگ را با بالاترین میزان دستمزد به عنوان گرانترین بازیگر سال معرفی کرد.
مارک والبرگ کیست؟

مارک والبرگ با نام کامل «مارک رابرت مایکل والبرگ» زاده بوستون آمریکا است، مارک والبرگ بزرگ شده خیابان است. او در سن پایین خلاف کرده، مواد زده و زندگی را با دعواهای خیابانی و سرقت های گاه به گاه گذرانده است! والبرگ به جای آنکه 17 سالگی را پشت نیمکت های کلاس درس دبیرستان بگذراند به دلیل ضرب و شتم زندان بوده و دوسال حبس کشیده است؛ و همین دوران، نقطه عطف زندگی او حساب می شود؛ زیرا در همان روزها تصمیم گرفت نگاهش را به زندگی تغییر دهد و پس از آزادی از زندان بود که زندگی جدیدی را آغاز کرد.

والبرگ 19 ساله بود که از زندان آزاد شد و به گروه موسیقی «new kids» پیوست و زندگی جدیدش را آغاز کرد. مارک والبرگ با اینکه زمان زیادی برای موسیقی و رپ نوازی صرف کرد و حتی با نام مستعار «مارکی مارکی» به صورت مستقل و جدا از گروه به فعالیت ادامه داد؛ اما فیزیک خاص و اندام ورزیده اش او را به تلویزیون و تیزر و در نهایت بازیگری کشاند.

فیلم «خاطرات بسکتبال» نخستین حضور جدی مارک والبرگ در سینما به حساب می آید؛ فیلمی ساخته اسکات کارلوت که در آن با لئوناردو دیکابریو همبازی بود. مارک والبرگ در این فیلم که سال 1995 تولید شد، 24 ساله بود و دی کاپریو هنوز در فیلم تایتانیک بازی نکرده بود و چهره مطرحی به حساب نمی آمد.

فیلم «خاطرات بسکتبال»، درباره زندگی چند بچه است که از خرده خلاف شروع می کنند تا به نوجوانی برسند. والبرگ در این فیلم نقش خود را به خوبی ایفا کرد؛ شاید به این دلیل که زندگی خیابانی را تجربه کرده بود!

مارک والبرگ،با اینکه در نخستین فیلمش خوش درخشیده بود و پس از آن در بیش از ده فیلم ایفای نقش کرده بود اما تا سال 2006 آنچنان شهرتی نداشت بلکه یکی از بسیار بازیگر خوبی بود که در هالیوود و حومه آن زندگی می کنند.

بازی والبرگ بالاخره در فیلم «مردگان» یکی دیگر از گنگستری های مارتین اسکورسیزی به چشم آمد؛ او در این فیلم بار دیگر با لئوناردو دیکارپریو همبازی شد و توانست در کنار بازیگران درجه یکی چون جک نیکلسون و مت دیمون خوش بدرخشد و این درخشش تا آنجا بود که اسکار بهترین بازیگر مکمل را برای او به ارمغان آورد.

مارک والبرگ یک سال بعد در فیلم «شوتر» در نقش تک تیراندازی کار بلد ظاهر شد، او در این فیلم کهنه سربازی از جنگ برگشته است که در گوشه ای از جنگل های نواحی آمریکا با سگش زندگی می کند، تا اینکه مقامات دولتی به او پیشنهادی می دهند. آنها از تک تیرانداز می خواهند با خنثی کردن عملیاتی که بر ضد رییس جمهور شکل گرفته جان او را نجات دهد، غافل از اینکه دسیسه دیگری در کار است که در نهایت تک تیرانداز را به مخمصه ای می اندازد که رهایی از آن هوش و ذکاوت زیادی را می طلبد.

مارک والبرگ پس از بازی در فیلم «شوتر» در آثار سینمایی بسیاری بازی کرده که «سه پادشاه»، «شغل ایتالیایی»، «استخوان های دوست داشتنی»، «مشت زن»، «تنها بازمانده»، برخی از آن فیلمهاست.

بی شک، مارک والبرگ بازیگر توانایی است زیرا به واسطه چهره خنثی و اندام ورزیده به بازی در آثار اکشن اکتفا نکرده و جسارت بازی در ژانرهای دیگر را داشته است.

مارک والبرگ که اخیرأ با فیلم «تبدیل شوندگان؛ آخرین شوالیه» خوش درخشیده است با دستمزدی معادل 68 میلیون دلار طی سال گذشته گرانترین بازیگ مرد سینمای جهان شده است و پس از «وین دیزل» و «آدام سندلر» قرار دارند.

در فهرست «فوربس»، رابرت داونی جونیور، کریس همس‌ورث، سموئل ال. جکسون، جرم رنر، کریس پرت و کریس ایوانز به عنوان دیگر بازیگران گران سینما معرفی شده اند.

http://diibache.ir/fa/services/7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *